Piektdien, 14. janvārī pēc ierastā Nāciju kausa Starptautiskā kamaniņu sporta federācija (FIL) izmēģinājuma režīmā organizēja BMW Sprinta pasaules kausu jaunā formātā. Jaunā formāta sprinta sacensībās piedalījās visi sportisti. Arī tie, kas nekvalificējās pamatsacensībām.
Sportisti startēja no stiprāko grupas uz leju. Jaunās versijas sprinta sacensībās tika uzņemts starta reakcijas laiks, kas tika summēts ar finiša laika rezultātu.
Ņemot vērā to, ka šis BMW Sprinta pasaules kauss norisinājās testa režīmā, tas netika pieskaitīts Pasaules kausu un BMW Sprinta pasaules kausu kopvērtējumam.
Šodien tika apbalvoti arī BMW Sprinta pasaules kausa kopvērtējuma uzvarētāji. Pēc trīs BMW Sprinta pasaules kausiem, kas norisinājās Sočos, Insbrukā un Siguldā, ar 285 punktiem Andris un Juris Šici ir izcīnījuši uzvaru un ieguvuši Mazo kristāla globusu. Savukārt otrajā un trešajā vietā Vācijas vadošie dueti, attiecīgi, otrajā vietā ar 231 punktu Tonijs Eggerts/Saša Benekens (Toni Egger/Sasha Benecken), bet trešajā vietā ar 172 punktiem Tobiass Vendls/Tobiass Arlts (Tobias Vendl/Tobias Arlt).
Vīriešu konkurencē Kristers Aparjods BMW Sprinta pasaules kausu kopvērtējumā tūlīt aiz goda pjedestāla, trešajai vietai piekāpjoties par 12 punktiem. Gintam Bērziņam 141 punkts un 8. vieta. Savukārt Rikam Kristeram Rozītim Siguldā izcīnītie 26 punkti ļāva ierindoties 20. pozīcijā.
No latvietēm vislielāko punktu skaitu izcīnīja Elīzai Tīruma, kura, startējot visos trīs BMW Sprinta pasaules kausa posmos, izcīnīja 134 punktus, ierindojās piektajā vietā. Kendija Aparjode ar izcīnītajiem 60 punktiem Sočos ierindojās 15. vietā. Ulla Zirne, Siguldā izcīnot 46 punktus, ierindojās 19. vietā. Savukārt Elīnai Ievai Vītolai 30 punkti un 23. vieta.
Jaunā BMW Sprinta pasaules kausa versijā bronzas godalgu izcīnīja Mārtiņš Bots/Roberts Plūme, kuri uzrādīja ātrāko starta reakcijas laiku – 1.848 sekundes un finišēja ar trešo labāko rezultātu – 27.788 sekundes. Andrim Šicam/Jurim Šicam otrais labākais starta reakcijas laiks un finišā tūlīt aiz komandas biedriem, tiem piekāpjoties vien par 0.005 sekundēm un ierindojoties ceturtajā vietā.
Uzvaru izcīnīja vācieši Eggerts/Benekens (Eggert/Benecken) [27.596]. Savukārt otrajā vietā austrieši Štojs/Kollers (Steu/Koller) [+0.098].
Vīriešu konkurencē labāko no rezultātiem uzrādīja Kristers Aparjods, kurš, finišējot 35.402 sekundēs, izcīnīja sesto vietu. 12. vietā Gints Bērziņš [+0.295], bet 15. pozīcija Artūram Dārzniekam [+0.347].
BMW Sprinta kausa jaunā versijā uz goda pjedestālā austrieši, attiecīgi, Dāvids Glaišers (David Gleirscher) [35.228], Niko Glaišers [+0.038] un Jonass Muellers (Jonas Mueller) [+0.096].
40 sieviešu lielā konkurencē Elīza Tīruma izcīna sesto vietu [+0.376]. Savukārt Elīnai Ievai Vītolai 17. vieta [+0.603], bet Sigitai Bērziņai 20. pozīcija [+0.697].
Uzvaru izcīnīja vāciete Jūlija Taubitsa (Julia Taubitz) [27.560]. Otrajā vietā – austriete Madeleiene Egle [+0.113]. Savukārt bronzas godalga titulētajai vācietei Natālijai Gaizenbergerei (Natalie Gaisenberger) [+0.149].
“Šis bija jaunā sprinta kausa formāts testa versijā, ko FIL, iespējams, plāno ieviest ar nākamo sezonu. Sportisti startē no savām starta vietām. Izmaiņas ir tādas, ka katrs startē ar vārtiņiem, līdzīgi kā tas ir komandu stafetē. Vārtiņi var atvērties intervālā no vienas līdz četrām sekundēm. Kā nu kuram, vienam tie var atvērties pēc pusotras sekundes, citam pēc trīs vai četrām sekundēm. Tad, kad atveras vārtiņi, tiek uzsākta laika atskaite. Laiks tiek skaitīts no vārtiņu atvēršanās brīža līdz pirmajai omegai jeb laika atskaites punktam. Kad tas ir sasniegts, starta laiks tiek fiksēts. Tālāk laiku turpina uzņemt kā sprintā ierasts, pāris virāžas zemāk no starta vietas. Tad laiku, kurā tiek veikta trase, pieskaita klāt starta reakcijas laikam, un tas veido kopīgo finiša laiku. Sākumā, divvietīgo ekipāžu sacensībās, bija neliela nesaprašana, jo viena FIL laika uzņemšanas iekārta internetā rādīja vienu, bet trases ekrānos rādīja pavisam kaut ko citu. Mūsu skatījumā ir kaut kādas nepilnības, ko jaunajā sprinta sacensību formātā vajadzētu uzlabot, jo šobrīd ir tā, ka visi sportisti pēc iespējas ātrāk mēģina izmest kājas un ātrāk iegulties kamanās vai ar rokām, sitot pingvīnus, aizsniegt pirmo omegu, lai pēc iespējas ātrāk apturētu starta reakcijas laiku. Tāpēc neviens uz startu neiespringa, jo sevišķi vīriešu vieninieki, jo viņiem šī pirmā omega bija diezgan tuvu. Tur, kur jāsit trīs līdz četri pingvīni, visi sita vienu vai divus un mēģināja pēc iespējas ātrāk ar kājām apstādīnāt starta laiku. Neteikšu, ka tas nav pareizi, bet nezinu, vai tas ir skatāmi. Varbūt FIL pamainīs, ka laiku vajadzētu apturēt nevis uz pirmo omegu, bet otro, lai nav jau nosauktās kāju izmešanas un ātrāka starta laika apturēšana. Šīs bija testa sacensības, tāpēc gan jau pēc šī FIL kaut ko izdomās, lai arī skatītājiem būtu skatāmāk,” skaidro Kristaps Mauriņš.
Latvijas Nacionālās kamaniņu sporta izlases startiem seko līdzi tiešraidē TV4 un interneta portālā Sportacentrs.com.
Sestdiena, 15. janvāris
10.30 Pirmais brauciens - Vīrieši
12.05 Otrais brauciens – Vīrieši
13.45 Pirmais brauciens – Divvietīgās ekipāžas
15.05 Otrais brauciens - Divvietīgās ekipāžas
Svētdiena, 16. janvāris
11.30 Pirmais brauciens – Sievietes
12.55 Otrais brauciens – Sievietes
14.50 Komandu stafete
» Latvijas izlase uzsāk jauno sezonu ar apņēmību un augstiem mērķiem
» Noskaidroti ātrākie sportisti starta rāvienā
» “Prezidenta kauss” Siguldā – noskaidrosim ātrākos sportistus starta rāvienā!
» Latvijas kamaniņu izlasi papildina vācu trenera pieredze: Jans Eihorns pievienojas komandai
» Lūdzam atsaukties visus kamaniņu sporta tiesnešus ar starptautisko licenci